Categories
Uncategorized

Ta din smoothie till nästa nivå

Ta din smoothie till nästa nivå

Det är enkelt att göra en smoothie som är god och tillfredsställande, som ett gott mellanmål med lite sötma och lite vitaminkick, men när man tränar behöver man mer än så. Med kosttillskott och viktiga pulver kan man få ut mycket mer av sin tid på gymmet. Detta brukar delas upp i tre kategorier: energigivande, muskelökning och återhämtning. Nummer ett och nummer tre är grundläggande – man måste ha energi för att orka träna och kroppen måste alltid återhämta sig. Muskelökning är också relevant för många, både kvinnor och män.

MCT-olja är en oerhört nyttig olja som kan användas för att bygga på energinivåerna, främja viktminskning och förbättra hälsan rent generellt genom att även ge hjärnan bränsle, reducera uppbyggnaden av mjölksyra, med mera. Det är ett väldigt bra tillskott till din smoothie både före och efter träningen, men om du ska välja så är det före träningen du får ut mest av MCT-oljan, som utvinns ur 100% kallpressad kokosnötsolja. Perfekt i blenders och mixers.

För att bygga muskler är både proteinpulver och aminosyror väldigt viktigt. Värm upp vatten i en vattenkokare i glas eller gör en kall shake om du föredrar det. Om du tränar mycket gäller det att göra lite research för att se hur många gram protein du bör äta per dag. Dessa pulver går lätt att blanda i en shake att ha med på gymmet, vilket leder oss till nästa kategori: återhämtning. Under träningen bryts musklerna ner så vi behöver återhämta oss för att faktiskt bygga upp nya muskler. Satsa på protein, kolhydrater och antiinflammatoriska näringsämnen som minskar på inflammation.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *